Παραθέτουμε συνοπτικά τις κυριότερες ρυθμίσεις που εισάγει ο Ν. 4601/2019, με τις οποίες εκσυγχρονίζεται το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τους εταιρικούς μετασχηματισμούς. Οι νέες ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν στους εταιρικούς μετασχηματισμούς, οι διαδικασίες για την υλοποίηση των οποίων θα ξεκινήσουν μετά την 15η Απριλίου 2019.
Γενικά Σχόλια
- Ο νέος νόμος ρυθμίζει τρεις βασικές κατηγορίες μετασχηματισμών: τη Συγχώνευση, τη Διάσπαση (κοινή, μερική και απόσχιση κλάδου), και τη Μετατροπή.
- Κάθε μια από τις τρεις παραπάνω κατηγορίες περιλαμβάνει γενικές ρυθμίσεις που διέπουν τον μετασχηματισμό, ανεξαρτήτως νομικής μορφής των συμμετεχουσών εταιρειών και ειδικές ρυθμίσεις, οι οποίες εισάγουν αποκλίσεις όπου απαιτείται, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του κάθε εταιρικού τύπου.
- Στο πεδίο εφαρμογής του νέου νόμου εμπίπτουν οι εξής εταιρικοί τύποι: ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ, ΟΕ, ΕΕ, ΕΕ κατά μετοχές, κοινοπραξίες, ευρωπαϊκές εταιρείες (SE), αστικοί συνεταιρισμοί και ευρωπαϊκές συνεταιριστικές εταιρείες (SCE), με έδρα στην Ελλάδα. Η συμμετοχή τους στον μετασχηματισμό μπορεί να γίνει με οποιαδήποτε ιδιότητα και ανεξαρτήτως εταιρικού τύπου.
- Επιτρέπεται πλέον η συμμετοχή στο μετασχηματισμό λυθείσας εταιρείας και εταιρείας υπό πτώχευση, υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις που προβλέπονται στο νόμο.
- O νέος νόμος δεν περιλαμβάνει φορολογικού περιεχομένου διατάξεις προβλέπεται όμως ρητά ότι οι ρυθμίσεις των ΝΔ. 1297/1972, Ν. 2166/1993 και Ν. 4172/2013 παραμένουν σε ισχύ. Ως προς το επιτρεπτό, τη διαδικασία, τις προϋποθέσεις και τα αποτελέσματα του μετασχηματισμού, θα εφαρμόζονται πλέον οι διατάξεις της οικείας εταιρικής νομοθεσίας.
- Σε περίπτωση διαφορών που ανακύπτουν από την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων, αποκλειστικά αρμόδιο είναι το Μονομελές Πρωτοδικείο της έδρας οποιασδήποτε από τις συμμετέχουσες εταιρείες, το οποίο δικάζει κατά την διαδικασία της εκουσίας δικαιοδοσίας.
Συγχώνευση και κοινή διάσπαση
- Τόσο η συγχώνευση όσο και η κοινή διάσπαση μπορούν να πραγματοποιηθούν με απορρόφηση ή και με σύσταση νέας εταιρείας. Εξακολουθεί φυσικά να προβλέπεται ειδικά και η περίπτωση της εξαγοράς, η οποία αφορά μόνο τις ΑΕ. Ειδικά η διάσπαση μπορεί να υλοποιηθεί και με συνδυασμό απορρόφησης και σύστασης νέας εταιρείας.
- Στη συγχώνευση και στην κοινή διάσπαση, η διαδικασία συγκλίνει ως προς τις βασικές προϋποθέσεις πραγματοποίησής τους. Περιλαμβάνει τα ακόλουθα βήματα κατά χρονική σειρά υλοποίησης:
- σύνταξη σχεδίου σύμβασης συγχώνευσης ή διάσπασης από τα διοικητικά συμβούλια ή τους διαχειριστές των εταιρειών που συμμετέχουν,
- καταχώριση και δημοσίευση του σχεδίου σύμβασης στο ΓΕΜΗ, 1 τουλάχιστον μήνα πριν από τη λήψη απόφασης,
- σύνταξη λεπτομερούς επεξηγηματικής έκθεσης επί του σχεδίου σύμβασης και επί της προτεινόμενης σχέσης ανταλλαγής και υποβολή αυτής προς έγκριση από την ΓΣ ή τους εταίρους,
- εξέταση του σχεδίου από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες,
- λήψη απόφασης από τη συνέλευση ή τους εταίρους (η οποία, εφόσον συμμετέχουν ΑΕ, πρέπει να εγκριθεί και από την ή τις ιδιαίτερες κατηγορίες μετόχων τα δικαιώματα των οποίων θίγονται από το μετασχηματισμό, εφόσον φυσικά υπάρχουν),
- κατάρτιση της σχετικής σύμβασης ή, κατά περίπτωση, μονομερούς πράξης συγχώνευσης ή διάσπασης με συμβολαιογραφικό ή ιδιωτικό έγγραφο ανάλογα με τον εταιρικό τύπο των συμμετεχουσών εταιρειών (συμβολαιογραφικός τύπος απαιτείται για τις ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ, αλλά και σε όσες περιπτώσεις απαιτείται η τήρησή του από λοιπές διατάξεις),
- προληπτικό έλεγχο νομιμότητας από τη Διοίκηση και πραγματοποίηση συστατικής δημοσιότητας του μετασχηματισμού στο ΓΕΜΗ.
- Τα αποτελέσματα της συγχώνευσης και διάσπασης επέρχονται αυτοδικαίως με την καταχώριση των σχετικών πράξεων στο ΓΕΜΗ. Μεταξύ άλλων τα αποτελέσματα αφορούν: την ενοποίηση ή διαίρεση των μετασχηματιζόμενων επιχειρήσεων, την μεταβίβαση της περιουσίας τους χωρίς τη μεσολάβηση εκκαθάρισης με τα αποτελέσματα της καθολικής διαδοχής, την αυτοδίκαιη συνέχιση των σχετικών δικών στην νέα εταιρεία. Ειδικά για την περίπτωση της διάσπασης σημειώνεται ότι η διασπώμενη εταιρεία παύει να υπάρχει.
Μερική διάσπαση και απόσχιση κλάδου
- Καινοτομία αποτελούν οι εντασσόμενες στην ευρύτερη κατηγορία της διάσπασης πράξεις της μερικής διάσπασης και της απόσχισης κλάδου, παρά το γεγονός ότι η τελευταία ρυθμιζόταν ήδη αποσπασματικά στους αναπτυξιακούς νόμους 1297/1972 και 2166/1993.
- Η διαφορά μεταξύ μερικής διάσπασης και απόσχισης έγκειται στο ότι στη μερική διάσπαση το αντάλλαγμα της μεταβίβασης του κλάδου (συμμετοχές στην επωφελούμενη ή και μετρητά) αποδίδεται στους μετόχους/εταίρους της διασπώμενης, ενώ στην απόσχιση κλάδου αποδίδεται στην ίδια τη διασπώμενη εταιρεία.
- Η υλοποίηση της μερικής διάσπασης και της απόσχισης μπορεί να γίνει με τους εξής τρόπους:
- με απορρόφηση του κλάδου δραστηριότητας από την επωφελούμενη εταιρεία,
- με σύσταση νέας εταιρείας/νέων εταιρειών προς την οποία/τις οποίες μεταβιβάζεται ο κλάδος δραστηριότητας (επωφελούμενη/ες) ή/και
- με συνδυασμό των 2 ανωτέρω.
- Ως «κλάδος δραστηριότητας» ορίζεται το σύνολο των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού, τα οποία συνιστούν από οργανωτική άποψη, αυτόνομη εκμετάλλευση, δηλαδή σύνολο ικανό να λειτουργήσει αυτοδύναμα.
- Σε όσες περιπτώσεις η μερική διάσπαση και η απόσχιση γίνεται με απορρόφηση εφαρμόζονται αναλογικά τα όσα ισχύουν για τη συγχώνευση και κοινή διάσπαση.
- Και στις δύο περιπτώσεις διατηρείται η νομική αυτοτέλεια της μεταβιβάζουσας τον κλάδο εταιρείας και η μεταβίβαση αυτού γίνεται πλέον με τους όρους της καθολικής διαδοχής, επιλύοντας οριστικά την διχογνωμία που υπήρχε σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Μετατροπή
- Η μετατροπή αποτελεί μεταβολή του εταιρικού τύπου, βασική προϋπόθεση για την συντέλεση της οποίας είναι η λήψη απόφασης από τη Συνέλευση των εταίρων ή τη ΓΣ των μετόχων.
- Το ελάχιστο περιεχόμενο της ανωτέρω απόφασης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον ποσοτικό και ποιοτικό προσδιορισμό των εταιρικών συμμετοχών στην εταιρεία υπό τη νέα νομική μορφή της.
- Η τήρηση των διατυπώσεων δημοσιότητας απαιτεί την υποβολή σε αυτήν της απόφασης των εταίρων/μετόχων και εφόσον συντρέχει σχετικός λόγος το συμβολαιογραφικό έγγραφο για τη μετατροπή. Η δημοσιότητα στην προκειμένη περίπτωση ολοκληρώνεται με μόνο τον έλεγχο νομιμότητας, χωρίς να απαιτείται η έκδοση εγκριτικής απόφασης του Περιφερειάρχη, στην περιφέρεια του οποίου έχει την έδρα της η υπό μετατροπή εταιρεία, με εξαίρεση τη μετατροπή ΑΕ ή ευρωπαϊκής εταιρείας (SE) σε εταιρεία άλλης μορφής.
- Στην μετατροπή απουσιάζουν κάποια στάδια της διαδικασίας που απαντώνται στη συγχώνευση και τη διάσπαση, όπως ενδεικτικά η ανάγκη για σύνταξη σχεδίου σύμβασης και η εξέταση από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες. Τα βήματα για την υλοποίηση της μετατροπής περιορίζονται στα εξής:
- σύνταξη λεπτομερούς επεξηγηματικής έκθεσης με σχέδιο της απόφασης για τη μετατροπή από τα διοικητικά συμβούλια ή τους διαχειριστές της υπό μετατροπής εταιρείας,
- λήψη απόφασης από τη συνέλευση ή τους εταίρους, και
- προληπτικός έλεγχος νομιμότητας και πραγματοποίηση συστατικής δημοσιότητας της μετατροπής στο ΓΕΜΗ.
- Με τη δημοσίευση στο ΓΕΜΗ της ανωτέρω απόφασης (ή/και του συμβολαιογραφικού εγγράφου) επέρχονται και όλα τα αποτελέσματα της μετατροπής, χωρίς η συντέλεσή της να εξαρτάται από την παρέλευση της προθεσμίας των 30 ημερών για την προστασία των εταιρικών δανειστών.
- Με την ολοκλήρωση των διατυπώσεων δημοσιότητας επέρχονται τα εξής αποτελέσματα: η μετατραπείσα εταιρεία διατηρεί τη νομική της προσωπικότητα και συνεχίζει με τη νέα της μορφή χωρίς μεταβίβαση της περιουσίας της, οι άδειες εξακολουθούν να υφίστανται, οι μέτοχοι/εταίροι μετέχουν στην νέας μορφής εταιρεία, διατηρούνται τα δικαιώματα τρίτων στην νέα εταιρεία και οι εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται αυτοδίκαια.
Αποκλίσεις & Ελαφρύνσεις
Γενικά σχόλια
- Εισάγονται διαδικαστικές ελαφρύνσεις που απλουστεύουν τη διαδικασία μετασχηματισμού για κάθε τύπο εταιρείας όπως:
- δυνατότητα δημοσίευσης του σχεδίου μόνο στην ιστοσελίδα των μετασχηματιζομένων εταιρειών,
- απαλλαγή από την έκθεση του διοικητικού συμβουλίου ή διαχειριστών και από την έκθεση των εμπειρογνωμόνων με ομόφωνη απόφαση των μετόχων/εταίρων,
- διαθεσιμότητα των εγγράφων μετασχηματισμού στη ιστοσελίδα κάθε μετασχηματιζόμενης εταιρείας και
- παροχή αντιγράφων ύστερα από σχετικό αίτημα εταίρου/μετόχου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
- Στις Προσωπικές Εταιρείες, στις ΕΠΕ και στις ΙΚΕ δεν απαιτείται σύνταξη έκθεσης διαχειριστών, εφόσον όλοι οι εταίροι της μετασχηματιζόμενης είναι συγχρόνως και διαχειριστές της, ενώ ο προληπτικός έλεγχος νομιμότητας μετασχηματισμού μπορεί να πραγματοποιηθεί και χωρίς έκδοση διοικητικής εγκριτικής απόφασης.
- Στις Προσωπικές Εταιρείες και στις ΙΚΕ η σύμβαση συγχώνευσης και διάσπασης καταρτίζεται μόνο με ιδιωτικό έγγραφο, με εξαίρεση την περίπτωση που απαιτείται συμβολαιογραφικός τύπος από άλλες διατάξεις (πχ. εισφορά ακινήτου).
Ειδικά για τις Προσωπικές Εταιρείες
- Η εξέταση του σχεδίου σύμβασης από εμπειρογνώμονα είναι υποχρεωτική, μόνον εφόσον υπάρχει σχετικό αίτημα ενός έστω από τους εταίρους.
- Το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης και διάσπασης πρέπει να αναφέρει και τους προσωπικά ευθυνόμενους εταίρους για τα χρέη της εταιρείας, καθώς και το ποσοστό συμμετοχής των εταίρων της απορροφώμενης εταιρείας στην απορροφώσα εταιρεία.
- Η απόφαση έγκρισης μετασχηματισμού λαμβάνεται κατ’ αρχήν με ομοφωνία, εκτός εάν η εταιρική σύμβαση προβλέπει τη λήψη απόφασης με πλειοψηφία των τριών τετάρτων (3/4) τουλάχιστον του αριθμού των εταίρων.
- Η παραγραφή αξιώσεων κατά εταίρων της μετασχηματιζόμενης εταιρείας, οι οποίοι δεν ευθύνονται προσωπικά για τα χρέη της, είναι πενταετής και αρχίζει από τη συντέλεση του μετασχηματισμού, εκτός εάν η αξίωση κατά της εταιρείας υπόκειται σε βραχύτερη παραγραφή.
Ειδικά για τις ΕΠΕ
- Η απόφαση της συνέλευσης των εταίρων για το μετασχηματισμό λαμβάνεται με πλειοψηφία τουλάχιστον πλέον του ½ του συνολικού αριθμού των εταίρων, οι οποίοι εκπροσωπούν τουλάχιστον το 65% του εταιρικού κεφαλαίου.
- Το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης και διάσπασης πρέπει να αναφέρει τη μερίδα συμμετοχής, καθώς και τα εταιρικά μερίδια που αποκτά κάθε εταίρος της απορροφώμενης/διασπώμενης στην απορροφώσα/επωφελούμενη εταιρεία.
Ειδικά για τις ΙΚΕ
- Το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης και διάσπασης πρέπει να περιλαμβάνει και αιτιολόγηση της σχέσης ανταλλαγής για το σύνολο των εισφορών (κεφαλαιακές, εξωκεφαλαιακές, εγγυητικές), ώστε να είναι δίκαιη και εύλογη.
- Η παραγραφή αξιώσεων κατά εταίρων με εγγυητικές εισφορές, οι οποίοι δεν ευθύνονται για τα χρέη της εταιρείας είναι τριετής και αρχίζει από τη συντέλεση του μετασχηματισμού, εκτός εάν η αξίωση κατά της εταιρείας υπόκειται σε βραχύτερη παραγραφή. Διατάξεις για την προστασία μετόχων, πιστωτών, ομολογιούχων και εργαζομένων
- Για την προστασία των μετόχων, ο νόμος, μεταξύ άλλων, προβλέπει:
- τη σύνταξη των σχεδίων σύμβασης συγχώνευσης και διάσπασης και την απόφαση για τη μετατροπή με ελάχιστο υποχρεωτικό περιεχόμενο,
- τη διαθεσιμότητα των σχετικών εγγράφων μέχρι τη λήψη απόφασης επί του μετασχηματισμού και την απαλλαγή από την εν λόγω υποχρέωση, εφόσον τα έγγραφα είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της εταιρείας,
- τη θέσπιση διατυπώσεων δημοσιότητας έγκρισης του μετασχηματισμού με αυξημένη απαρτία και πλειοψηφία της συνέλευσης των μετόχων/εταίρων,
- την επέλευση των αποτελεσμάτων με την τήρηση συγκεκριμένων διατυπώσεων δημοσιότητας και έλεγχο νομιμότητας,
- την κήρυξη της ακυρότητας με διαπλαστική απόφαση για περιοριστικά αναφερόμενους λόγους.
- Για την προστασία των πιστωτών ο νόμος προβλέπει ότι: εντός 30 ημερών από την ολοκλήρωση των διατυπώσεων δημοσιότητας του σχεδίου σύμβασης συγχώνευσης ή διάσπασης ή απόφασης για τη μετατροπή, οι πιστωτές της εταιρείας/των εταιρειών, οι απαιτήσεις των οποίων γεννήθηκαν πριν τη δημοσίευση, χωρίς να έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν κατάλληλες εγγυήσεις, εφόσον αποδεικνύουν ότι η οικονομική κατάσταση των εταιρειών εξαιτίας του μετασχηματισμού καθιστά απαραίτητη την παροχή τέτοιων εγγυήσεων και δεν έχουν λάβει ήδη τέτοιες εγγυήσεις.
- Την ίδια προστασία με τους πιστωτές επιφυλάσσει ο νόμος και για τους ομολογιούχους δανειστές, υπό τον όρο ότι δεν έχει προηγηθεί έγκριση του μετασχηματισμού (συγχώνευση ή διάσπαση).
- Ειδικά για την περίπτωση της διάσπασης (κοινής, μερικής και απόσχισης) προβλέπεται η εις ολόκληρον ευθύνη διασπώμενης και επωφελούμενης για όσες απαιτήσεις πιστωτών δεν ικανοποιήθηκαν, μέχρι του ύψους της καθαρής θέσης της εισφερόμενης περιουσίας. Η παραγραφή σε αυτή τη περίπτωση είναι 5ετής.
- Για την προστασία των εργαζομένων εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις για τη μεταβολή στο πρόσωπο του εργοδότη (ΠΔ. 178/2002).
Διατάξεις για την ευθύνη μελών του διοικητικού συμβουλίου και των διαχειριστών
- Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ή οι διαχειριστές των συμμετεχουσών στο μετασχηματισμό εταιρειών (εξαιρουμένης της περίπτωσης της απόσχισης), καθώς επίσης και οι εμπειρογνώμονες ευθύνονται έναντι των μετόχων ή των εταίρων, για κάθε πταίσμα τους.
- Δεν αποκλείεται η ευθύνη των προσώπων για ζημιές σε τρίτα πρόσωπα, η οποία εξετάζεται κατά τις γενικές διατάξεις.
Ακυρότητα μετασχηματισμού
- Η ακυρότητα/ακυρωσία ρυθμίζεται ενιαία και προϋποθέτει πάντα την έκδοση δικαστικής απόφασης, για τη κήρυξή της. Άκυρος μπορεί να κηρυχθεί ένας μετασχηματισμός για λόγους που αφορούν την έγκρισή του ή για λόγους ακυρότητας/ακυρωσίας της απόφασης του καταστατικού οργάνου.
- Προβλέπονται συγχρόνως μηχανισμοί διάσωσης του κύρους του μετασχηματισμού, που στοχεύουν στην εξάλειψη του ελαττώματος, την άρση αυτού ή την αξιολόγησή του ως δυσανάλογου μέτρου σε σχέση με το μέγεθος του ελαττώματος. Προβλέπεται η δυνατότητα έγερσης αξίωσης αποζημίωσης, σε όσες περιπτώσεις η ίαση του ελαττώματος οδηγεί σε δυσμενή αποτελέσματα για το ζημιωθέντα.
- Όταν η απορροφώσα ή επωφελούμενη είναι εισηγμένη εταιρεία, η ακυρότητα δεν κηρύσσεται για λόγους που αφορούν το άκυρο ή ακυρώσιμο της απόφασης, παρέχεται όμως αξίωση αποζημίωσης.
- Σε περίπτωση μη δίκαιης σχέσης ανταλλαγής (στη συγχώνευση και τη διάσπαση) ή μη δίκαιου καθορισμού των εταιρικών συμμετοχών στην εταιρεία με τη νέα μορφή (στην μετατροπή), ο μετασχηματισμός δεν κηρύσσεται άκυρος εξ αυτού του λόγου. Τα θιγόμενα πρόσωπα δύνανται να αξιώσουν την καταβολή αποζημίωσης.
- Το κύρος των συναλλαγών, που έλαβαν χώρα από τις μετασχηματιζόμενες εταιρείες μέχρι τη δημοσίευση στο ΓΕΜΗ της απόφασης κήρυξης της ακυρότητας, δεν θίγεται.
Σχόλια
- Ο νέος νόμος σηματοδοτεί τη μετάβαση σε ένα νέο, απλοποιημένο πλέγμα διατάξεων, με βάση το οποίο επιτρέπονται όλα τα είδη μετασχηματισμών, πλέον και μεταξύ εταιρειών διαφορετικής νομικής μορφής.
- Ενοποιούνται σε ενιαίο νομοθέτημα όλες οι σχετικές με τους μετασχηματισμούς διατάξεις σε συμμόρφωση με το ενωσιακό δίκαιο, αίρονται οι περισσότερες συγκρούσεις και καλύπτονται κενά που υπήρχαν για μακρό χρονικό διάστημα.
- Ζητήματα θα εξακολουθήσουν να εγείρονται λόγω της διαπλοκής των διατάξεων εταιρικού δικαίου (οι οποίες όπως αναφέρουμε ενοποιήθηκαν πλέον σε ένα ενιαίο σύστημα κανόνων), με τις σχετικές φορολογικού περιεχομένου διατάξεις που διατηρούνται μεν σε ισχύ (Ν.Δ. 1297/1975, Ν. 2166/1993 και Ν. 4172/2013), οι οποίες δεν ενσωματώνονται στο νέο νομοθέτημα. Σημειώνεται ότι κατόπιν σχετικής ανακοίνωσης αναμένεται στο προσεχές μέλλον, η κατάθεση νομοσχεδίου, το οποίο θα περιλαμβάνει φορολογικά κίνητρα για συγχωνεύσεις.
- Επιπλέον ζητήματα ενδέχεται να γεννηθούν από την απουσία ρητής αναφοράς στην υποχρέωση εκτίμησης των περιουσιακών στοιχείων των συγχωνευόμενων εταιρειών (ή εισφερόμενων στοιχείων του κλάδου), διαδικασία που δεν καλύπτεται από την έκθεση των εμπειρογνωμόνων για το εύλογο της σχέσης ανταλλαγής. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι σχετικές διατάξεις του Ν. 4548/2018 (όπως ενδεικτικά αρ. 17 παρ. 3 για την υποχρέωση αποτίμησης στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου).
- Το επίπεδο προστασίας των εταιρικών δανειστών στην περίπτωση της απόσχισης δημιουργεί επίσης προβληματισμό, λόγω της καθολικής διαδοχής και της δυνατότητας των δανειστών να στραφούν πλέον μόνο κατά της επωφελούμενης εταιρείας (λόγω αδυναμίας εφαρμογής του ΑΚ 479).
- Τέλος αξίζει να επισημάνουμε ότι πλέον η απόσχιση κλάδου μπορεί να υλοποιηθεί και με σύσταση νέας εταιρείας, με παρεπόμενη δυνατότητα μετατροπής υποκαταστήματος σε 100% θυγατρική της εταιρείας, με την μεταβίβαση όλων των περιουσιακών της στοιχείων (κλάδος) στην νέα υπό σύσταση εταιρεία.
- Συνολικά πάντως κρίνεται ως ένα πολύ θετικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό και την βελτιστοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και τη διευκόλυνση στην εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.