Δήλωση στο Περιοδικό LAWYER: Του Θεοδόση Τόμπρα, Lawyer / Managing Partner, Παπακωστόπουλος και Συνεργάτες, Δικηγορική εταιρεία (CPA Law), ανεξάρτητο μέλος του νομικού και φορολογικού δικτύου της KPMG
Η αξιοποίηση των εργαλείων των Παραχωρήσεων και ομοίως των ΣΔΙΤ, τα οποία εισήχθησαν στην ελληνική πραγματικότητα από τα τέλη της δεκαετίας του 90 και τα μέσα της δεκαετίας του 2000, αντίστοιχα, συνεπαγόταν ευθύς εξαρχής σημαντικά πλεονεκτήματα για τη δημιουργία υποδομών που πιθανόν δεν θα μπορούσε διαφορετικά να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Ωστόσο η πραγματική τους δυναμική έχει επιδειχθεί τα τελευταία χρόνια και ειδικά μετά την υφεσιακή περίοδο του 2010 και εντεύθεν.
Εν τοις πράγμασι, η αξιοποίηση αυτών των εργαλείων, συμπληρωματικά στις εμβληματικές ιδιωτικοποιήσεις και ειδικά στις περιπτώσεις εκείνες όπου οι τελευταίες αντιμετωπίζουν περιορισμούς λόγω διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου και επομένως δεν μπορούν να ιδιωτικοποιηθούν, έχουν επιτρέψει την ανάπτυξη ή και τη βελτίωση δημόσιων υποδομών που διαφορετικά δεν θα είχαν αναπτυχθεί ποτέ.
Παράλληλα και ειδικά στις παραχωρήσεις έχουμε επιπρόσθετα βέλτιστη διοίκηση των υποδομών και παροχή υπηρεσιών διαχείρισης υψηλού επιπέδου, κάτι που είναι ιδιαιτέρως εμφανές στους αυτοκινητοδρόμους, τόσο από άποψη υπηρεσιών, όσο και από άποψη οδικής ασφάλειας, ενώ τέλος η συνδυαστική αξιοποίησή τους και η ένταξή τους στο στρατηγικό σχεδιασμό της Πολιτείας, επιτρέπει τη βέλτιστη αξιοποίηση του δημοσιοοικονομικού χώρου και παραλλήλως την κατεύθυνση των δημοσίων επενδύσεων αποκλειστικά εκεί όπου η απουσία επιχειρηματικού αντικειμένου καθιστά αναπόδραστα αναγκαία την κρατική παρέμβαση.